2012 — Kitörés 35 — id. Pozsár Béla beszámolója

Kitörés túra 35
2012. február 11–12
Táv: 35.1 km Szint: 739 m

Rövid 1 hónapos felkészülés után vágtunk bele fiammal a túrába.
Először a 60‐at terveztük, de az időjárás miatt inkább a 35‐öt választottuk.
A 137‐es busz végállomásánál találkoztunk úgy 20 Fő kitörésre igyekvő társunkkal.
Rövid utazás után megérkeztünk a Virágos nyereg 35 ös táv rajtjához.
A büfébe lépésünk előtt katonai szigorral tudakolták, hogy hova is igyekszünk.
Belépve a büfébe elképesztő meleg csapott meg minket. Ránéztünk a sorra és látva, hogy egy ideig nem lesz nevezés sarkon fordultunk és kijöttünk a friss levegőre.
A sor hossza mikor már elviselhető volt ismét bementünk és leadtuk a nevezésünket.
11 órás indulást céloztuk meg.
Lámpáinkat előszedve, beüzemelve nekivágtunk életünk első szervett túrájának.
Mécsest gyújtottunk az elesett katona sírjánál majd kényelmes tempót felvéve haladtunk a kijelölt úton.Jegenye-völgyet elérve ittunk és haladtunk tovább. A Muflon itató felé.Alig vártuk, hogy odaérjünk már. A pincébe sok ember, pecsételés, és finom leves várt.Leültünk és majdnem ez lett a vesztünk. Röpke 10 Km alatt elértük azt a pontot amin túl kell esni szerencsére a tovább vezető út első része lazának volt mondható majd mikor jött Nagy Szénás túlestünk a holtponton.A Fehér úti ell pontnál rövid szerelék igazítás és némi házi pálesz elfogyasztása után utunkat a Malom földek ell pont felé vettük. Míg le nem értünk a szántóföldig talán ezt a rész éreztem kicsit monotonnak.
Átmászva a vadkerítést a szántó látványa gyorsan elnyomta az érzéseimet.
Megérkezve a beásott ell ponthoz nagy örömünkre forró tea várt ami elmondhatatlanul jólesett. Perbálra beérve találtunk egy nyitott kocsmát ahol KV és hot‐dog fogyasztása után távoztunk. Itt hibáztunk, mert nem tértünk le jobbra. A falu végén vettük észre hogy nem jó az irány. Rátalálva a helyes irányra Anyácsapuszta várt minket.
Kényelmes tempóban sétáltunk a Kakukk hegy ell pont felé. a tó előtt ránéztem az órámra és csapásként láttam a mutatókat. 80 percünk van a szintidőig és előttük még 5 Km és a Kakukk hegy.
Sietős tempót felvéve eljutottunk a „majd hirtelen felvágunk balra” pontig ahol felnézve a Kakukkra ááá ez a pici gyorsan meglesz!
A szántó oldalán feljutottunk a bal kanyarig mikor látni véltük, hogy ez mégsem lesz olyan egyszerű. Megmásztuk nem volt kellemes, de sikerült! : ) 50 perc telt el a 80 ból. Ekkor már tudtuk, hogy sikerül beérni időben. Lejutva az ell pontig már betonon haladva beérkeztünk a célba. Maradt még 15 percünk!
Kimondhatatlan öröm járt át bennünket. Öröm volt akkor ott lenni a többi túrázóval együtt.
Kölcsönös gratulációk után, a forralt bor csillapította a talpunk fájdalmát.
Köszönet a Szervezőknek és a hagyományőrzők kitartását.